доповідь на тему: «ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО СВІТОРОЗУМІННЯ КОЛЕГІЇСТІВ ЧЕРЕЗ ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ»
Слайд 1
Шановні колеги, дозвольте представити вашій увазі
доповідь на тему:
«ФОРМУВАННЯ
ЕКОЛОГІЧНОГО СВІТОРОЗУМІННЯ КОЛЕГІЇСТІВ ЧЕРЕЗ ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ»
З досвіду екологічної
просвітницької діяльності вчителя біології
Саволєй Дар`ї Григорівни
Слайд
2
Іван
Тургенєв казав: «Природа не храм, а майстерня, і людина в
ній працівник».
Отже,
якщо ми навчимо дітей працювати (над предметом своєї діяльності, стосунками, з
рештою – над самим собою), то реалізуємо й екологічне виховання.
Слайд
3
В самому предметі «Біологія»
закладається екологічний зміст. На уроках природознавства приділяється увага
вивченню біорізноманіття планети, школярі описують зміст Червоної книги
України. Шостикласники піклуються про охорону рослин. А на уроках біології в 7-их
класах (за новою програмою) в кожній з тем йдеться вивчення різноманітності й
поширення тварин. Учні нинішніх 8-их й 9-их класів поглиблюють свої знання,
долучаючись до проектної діяльності з екології людини. У змісті освіти
старшокласників передбачені уроки екології (окремим курсом).
І навіть теми факультативних занять
сприяють ековихованню колегіїстів. В цьому навчальному році саме завдяки таким
заняттям учні творчо підійшли до вивчення екології людини. Зокрема, учень 8 – А
класу – Демченко Т. займається вивченням біоритмів людини й започатковує
дослідницький проект «Визначення хронотипів школярів з використанням сучасних
інформаційних технологій», а також з’ясовує залежності артеріального тиску
людей різних вікових груп від величини атмосферного тиску.
Слайд
4
Крім уроків екології, екоосвіта
старшокласників здійснюється за напрямками:
Ø Озеленення
навчального закладу.
Ø
Дослідницькі роботи (роботи МАН).
Ø Олімпіади
з екології.
Слайд
5
Напрям
«Озеленення» спонукає учнів брати участь в різноманітних екологічних заходах,
зокрема – у Всеукраїнському конкурсі «Парад квітів біля школи».
Слайд
6
Ведеться
й дослідницька робота. Так, учениця 11 – А класу – Сокоринська Т. підготувала й
захистила в конкурсі МАН свою науково-дослідницьку роботу «Фітолікування
варроатозу бджіл».
Слайд
7
Завдяки
напряму «Олімпіади з екології» відкриваються «екологічні» таланти
учнів-старшокласників, таких як, випускники школи – Фомічов Артем, Ховріна
Аліна, що показали високі результати на олімпіаді з екології. Цього навчального
року для участі в олімпіаді учень 10 – В класу – Голенок Б. працював над
екологічним проектом «Посезонне дослідження активності харчової поведінки щуки
звичайної в ході спортивного рибальства».
Слайд
8
Щорічно колегіум бере участь в багатьох
екологічних конкурсах, що об’єднують екомислення колегіїстів різних вікових
груп. Такими конкурсами є:
«Озеленення
навчального закладу», «Парад квітів біля школи», а також «Годівничка», «Птах
року», «Паросток».
Конкурс «Годівничка» передбачав трудову
діяльність учнів для досягнення екологічної мети. Ось так наші учні роблять
годівнички своїми руками. Через пошуково-дослідницьку діяльність учнів
формується екологічний світогляд учнів.
Слайд
9
Інтеграція
творчих досягнень учнів: їх екологічних знань, народознавства, акторського
мистецтва, трудових й спортивних навичок, а також здорового способу життя
втілюється у підготовці звіту участі колегіуму у Всеукраїнському конкурсі
«Паросток». Дякуючи матеріалам моїх колег – Кошової Олени Іванівни, проведенню
«Козацьких розваг» - народилася презентація «Паросток».
До вашої уваги – повний перегляд
презентації до Всеукраїнського конкурсу «Паросток», за звітного періоду 2015 –
2016 навч. р., коли Чернігівський колегіум (разом з деякими іншими школами
України) посів в ньому 1 місце.
Слайд
10
З результатами
роботи з екології можете ознайомитися на слайді у вигляді таблиці.
Навчальний
рік
|
Заходи
|
Місце
|
2014/2015
рр.
|
Олімпіади
з екології
|
Диплом
ІІІ ступеня – ІІ етап
(Фомічов
Артем)
|
«Озеленення
навчального закладу»
|
І
місце
|
|
«Парад
квітів біля школи»
|
І
місце на всіх етапах
(міський,
обласний, Всеукраїнський)
|
|
«Птах
року»
|
І
місце (міський етап)
|
|
2015/2016
рр.
|
Олімпіади
з екології
|
Диплом
ІІІ ступеня – ІІ етап
(Ховріна
Еліна)
|
«Озеленення
навчального закладу»
|
І
місце
|
|
«Парад
квітів біля школи»
|
І
місце на всіх етапах
(міський,
обласний, Всеукраїнський)
|
|
«Паросток»
|
І
місце (Всеукраїнський етап)
|
|
2016/2017
рр.
|
Олімпіади
з екології
|
Диплом
ІІ ступеня - ІІ етап Голенок Б.
|
«Озеленення
навчального закладу»
|
І
місце
|
|
«Парад
квітів біля школи»
|
І місце
на всіх етапах
(міський,
обласний, Всеукраїнський)
|
|
Науково-дослідницька
робота (робота МАН) «Фітолікування варроатозу бджіл».
|
Сокоринська
Т. (11 – А кл.):
в
секції «Зоологія і ботаніка» – 1 місце;
в
секції «Ветеринарія і зоотехнія» – 2 місце
(міський
етап).
|
Слайд
11
Розвиток
громадянської компетентності учнів також залежить й від рівня екологічної
культури. Про що красномовно наголошує Федір Достоєвський:
«Хто
не любить природи, той не любить і людини, - той поганий громадянин».
Сподіваюся,
що ми всі є гідними громадянами, щоб виховувати культурне майбутнє української
нації.
Дякую
за увагу!
Коментарі
Дописати коментар