доповідь на тему: «ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО СВІТОРОЗУМІННЯ КОЛЕГІЇСТІВ ЧЕРЕЗ ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ»


Слайд 1
Шановні колеги, дозвольте представити вашій увазі доповідь на тему:
«ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО СВІТОРОЗУМІННЯ КОЛЕГІЇСТІВ ЧЕРЕЗ ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ»
З досвіду екологічної просвітницької діяльності вчителя біології
Саволєй Дар`ї Григорівни
Слайд 2
Іван Тургенєв казав: «Природа не храм, а майстерня, і людина в ній працівник».
Отже, якщо ми навчимо дітей працювати (над предметом своєї діяльності, стосунками, з рештою – над самим собою), то реалізуємо й екологічне виховання.

Слайд 3
В самому предметі «Біологія» закладається екологічний зміст. На уроках природознавства приділяється увага вивченню біорізноманіття планети, школярі описують зміст Червоної книги України. Шостикласники піклуються про охорону рослин. А на уроках біології в 7-их класах (за новою програмою) в кожній з тем йдеться вивчення різноманітності й поширення тварин. Учні нинішніх 8-их й 9-их класів поглиблюють свої знання, долучаючись до проектної діяльності з екології людини. У змісті освіти старшокласників передбачені уроки екології (окремим курсом).
І навіть теми факультативних занять сприяють ековихованню колегіїстів. В цьому навчальному році саме завдяки таким заняттям учні творчо підійшли до вивчення екології людини. Зокрема, учень 8 – А класу – Демченко Т. займається вивченням біоритмів людини й започатковує дослідницький проект «Визначення хронотипів школярів з використанням сучасних інформаційних технологій», а також з’ясовує залежності артеріального тиску людей різних вікових груп від величини атмосферного тиску.
Слайд 4
         Крім уроків екології, екоосвіта старшокласників здійснюється за напрямками:
Ø Озеленення навчального закладу.
Ø Дослідницькі роботи (роботи МАН).
Ø Олімпіади з екології.
Слайд 5
Напрям «Озеленення» спонукає учнів брати участь в різноманітних екологічних заходах, зокрема – у Всеукраїнському конкурсі «Парад квітів біля школи».
Слайд 6
Ведеться й дослідницька робота. Так, учениця 11 – А класу – Сокоринська Т. підготувала й захистила в конкурсі МАН свою науково-дослідницьку роботу «Фітолікування варроатозу бджіл».

Слайд 7
Завдяки напряму «Олімпіади з екології» відкриваються «екологічні» таланти учнів-старшокласників, таких як, випускники школи – Фомічов Артем, Ховріна Аліна, що показали високі результати на олімпіаді з екології. Цього навчального року для участі в олімпіаді учень 10 – В класу – Голенок Б. працював над екологічним проектом «Посезонне дослідження активності харчової поведінки щуки звичайної в ході спортивного рибальства».
Слайд 8
         Щорічно колегіум бере участь в багатьох екологічних конкурсах, що об’єднують екомислення колегіїстів різних вікових груп. Такими конкурсами є:
«Озеленення навчального закладу», «Парад квітів біля школи», а також «Годівничка», «Птах року», «Паросток».
         Конкурс «Годівничка» передбачав трудову діяльність учнів для досягнення екологічної мети. Ось так наші учні роблять годівнички своїми руками. Через пошуково-дослідницьку діяльність учнів формується екологічний світогляд учнів.
Слайд 9
Інтеграція творчих досягнень учнів: їх екологічних знань, народознавства, акторського мистецтва, трудових й спортивних навичок, а також здорового способу життя втілюється у підготовці звіту участі колегіуму у Всеукраїнському конкурсі «Паросток». Дякуючи матеріалам моїх колег – Кошової Олени Іванівни, проведенню «Козацьких розваг» - народилася презентація «Паросток».
До вашої уваги – повний перегляд презентації до Всеукраїнського конкурсу «Паросток», за звітного періоду 2015 – 2016 навч. р., коли Чернігівський колегіум (разом з деякими іншими школами України) посів в ньому 1 місце.
Слайд 10
З результатами роботи з екології можете ознайомитися на слайді у вигляді таблиці.
Навчальний рік
Заходи
Місце
2014/2015 рр.
Олімпіади з екології
Диплом ІІІ ступеня – ІІ етап
(Фомічов Артем)
«Озеленення навчального закладу»
І місце
«Парад квітів біля школи»
І місце на всіх етапах
(міський, обласний, Всеукраїнський)
«Птах року»
І місце (міський етап)
2015/2016 рр.
Олімпіади з екології
Диплом ІІІ ступеня – ІІ етап
(Ховріна Еліна)
«Озеленення навчального закладу»
І місце
«Парад квітів біля школи»
І місце на всіх етапах
(міський, обласний, Всеукраїнський)
«Паросток»
І місце (Всеукраїнський етап)
2016/2017 рр.
Олімпіади з екології
Диплом ІІ ступеня - ІІ етап Голенок Б.
«Озеленення навчального закладу»
І місце
«Парад квітів біля школи»
І місце на всіх етапах
(міський, обласний, Всеукраїнський)
Науково-дослідницька робота (робота МАН) «Фітолікування варроатозу бджіл».
Сокоринська Т. (11 – А кл.):
в секції «Зоологія і ботаніка» – 1 місце;
в секції «Ветеринарія і зоотехнія» – 2 місце
(міський етап).


Слайд 11
Розвиток громадянської компетентності учнів також залежить й від рівня екологічної культури. Про що красномовно наголошує Федір Достоєвський:
«Хто не любить природи, той не любить і людини, - той поганий громадянин».
Сподіваюся, що ми всі є гідними громадянами, щоб виховувати культурне майбутнє української нації.
Дякую за увагу!

Коментарі

Популярні публікації