Технологія інтеграції в роботі з обдарованими учнями



«Технологія інтеграції в роботі з обдарованими учнями»
Слайд 1
“Посередній  учитель розповідає,
Хороший учитель пояснює,
Кращий учитель демонструє,
Великий учитель надихає…”
                                                                                              А. Смоловик
Слайд 2
«Мудрий ніхто не вродився, а навчився» (або «Як відкрити обдарованого учня?») Починаючи з початкової школи учні навчаються природознавству. Природознавство (за своєю суттю) – інтегрований курс, де народжується захоплення природою молодшими школярами. Через традиції наочного й дієвого сприйняття (уроки – практичні роботи), екскурсії в природу продовжується вивчення природних процесів та явищ.


Слайд 3
Так, безсумнівно, учні – обдаровані всі, але виявляється обдарованість в процесі комунікації у сім’ї, у колі друзів-однодумців, і, нарешті, в школі (на уроках або в позаурочний час). І останньому виявленню допомагає вчитель – через призму свого педагогічного світобачення, через свій професіоналізм, «приємність», любов до дітей, налаштованість, настрій, якщо хочете. Тому акме-процес розвитку школярів середньої освітньої ланки здійснюється завдяки інтегрованій роботі батьків, вчителів, психологів.
Слайд 4
         В системі роботи колегіуму моїми способами виявлення обдарованих дітей стали використання інноваційних інтерактивних, інформаційно-комп’ютерних, інтегрованих й проектних, а також медіа технологій, педагогічні методи й прийоми, що забезпечують всебічний розвиток дитини. Поряд з тим, не слід забувати, що обдарованими є не лише учні з академічним видом обдарованості, а й художньою, артистичною, музичною, спортивною та ін. її видами. Тому не слід обмежувати свої контакти й намагатися звертати увагу тільки на «сильних» учнів. Навіть школярі із «середнім» й «низьким» рівнем знань можуть допомогти вчителеві в організації цікавих позаурочних занять з біології чи природознавства. Тож мудрими не народжуються, а стають, і саме на такому «тернистому» вчительському шляху й відкриваються обдаровані діти.
Слайд 5
«Що посієш – то й пожнеш»… (або «Як ефективно спланувати роботу юних науковців?») В цьому моїм помічником з підготовки олімпіадників є спеціальна програма.
Слайд 6
Система роботи з обдарованими учнями на уроках біології забезпечується інтеграцією класичних педагогічних методів з інтерактивними.
Слайд 7
Також існує досвід проведення інтегрованого уроку біології самим заздалегідь підготовленим до цього учнем. Така практика дозволяє допомогти дитині систематизувати «розпорошені» знання.
Слайд 8
Творчі задачі з біології та природознавства – умова для розвитку креативної особистості. Це не лише теоретичні задачі з генетики, які так сумлінно розв’язує Капелюха Марія, учениця 9 – Г класу, або виконують в ході лабораторних та конкурсних робіт «гуртківці» та відвідувачі факультативів, індивідуально-групових занять, але й маються на увазі практичні творчі задачі, умови яких так ясно постають в уяві колегіїстів, наприклад під час препарування, що виконується Фомічовим Артемом.
Слайд 9
За складеним вчителем індивідуальним планом роботи юних «обдаровань» зручно орієнтуватися для пошуку спільних тем: тих, що вивчаються за поточною дієвою стандартною програмою, і тих тем, що цікавлять школярів-науковців. Тому план-конспект уроку будується згідно індивідуальних потреб таких колегіїстів. Крім довгострокового перспективного плану роботи з гетерогенними віковими групами обдарованих дітей, вбачаю необхідним мати короткостроковий індивідуальний план дій, тобто «нарізати» поточні завдання або задачі, які «втілюються в життя» завдяки системній наполегливій домашній та позаурочній навчальній праці юних науковців.
Слайд 10
Спілкування – не просто приємний «бонус» в інтерактивній взаємодії «вчитель – учень», а й запорука успіху вихованців у будь-якій діяльності. Тож підкреслення їх акме на уроках є життєво необхідним для творчого «порозуміння» й психічного комфорту у майбутньому. Спілкування он-лайн в чаті фейсбуку, а також подача інформації через посилання мого блогу, є не просто корисним, а й соціально обумовленим, і викликає захоплення учнів.
Слайд 11
«Сіяти розумне зерно» легко з відповідною літературою. Нині і мені, не без зусиль, вдається примножувати й урізноманітнити навчальну базу для підготовки до олімпіад й конкурсів своїми друкованими матеріалами, енциклопедіями, атласами, посібниками, муляжами, медіа презентаціями, багато в чому – завдяки уважності дітей, їх батьків та адміністрації школи щодо покращення умов вивчення природничої науки. Оперативність при вистежуванні причин помилок учнів надають словники з біології й екології, атласи-визначники. Також велике значення для повноти світогляду учнів мають вміння й навички працювати з каталогом літератури, що «шліфуються» у шкільній бібліотеці під пильним керівництвом бібліотекарів школи. Обдаровані учні – такі «бджілки», що навіть не лінуються скласти власний електронний каталог літератури за постійної взаємодії з вчителями інформатики.
Слайд 12
Точність предметного сприйняття і зацікавленість біологією стають можливими, коли наукове інформативне поле «здобрюється» послідовною й регулярною роботою з мікроскопом, мікропрепаратами, моделями, муляжами, наочними таблицями, малюнками, схемами, і навіть – кімнатними й садовими травами, гербарними зразками певних видів рослин, колекціями, стінгазетами минулих років, а також – із сучасними медіа презентаціями.
Слайд 13
Інтегрований аспект навчання втілився у науковий досвід робіт моїх учнів. Кривзун Нікіта, нині – учень 9 – Б класу, став автором науково-дослідницької роботи на тему: «Ріст черевоногих молюсків – архахатін і ахатін як умова впливу на чисельність їх популяції», Фомічов Артем «захищав» екологічний проект на тему: «Інфекційні захворювання школярів як біотичний чинник середовища учнівського колективу», а темою науково-дослідницького проекту Ховріної Еліни є «Вивчення запиленості кімнатних рослин шкільних приміщень колегіуму №11». Голенок Богдан запам’ятався членам журі екоолоімпіади, виконавши «Посезонне дослідження активності харчової поведінки щуки звичайної в ході спортивного рибальства». Знаходять мої діти себе і в бджільництві як галузі сільського господарства. Підтвердженням тому є захист науково-експериментальної роботи МАН Сокоринською Тетяною на тему ««Ефективність біологічних методів лікування варроатозу бджіл».
Слайд 14
Поглиблення зацікавленості біологією та дієве закріплення визначеної «планки» знань відбувається шляхом використання тестових завдань у навчальній діяльності учнів впродовж уроку, а занурення до теоретичних знань предмета та їх синхронне коригування пожвавлюється під час позаурочної діяльності колегіїстів.
Слайд 15
Маючи можливість проведення індивідуально-групових занять, а також гуртка біологічного профілю школи МАН, з натхненням користуюся нею для плідної співпраці з обдарованими учнями в позаурочний час – для їх системної підготовки до участі у Всеукраїнських різнорівневих олімпіадах з біології та екології, у конференціях ЧДПУ імені Т. Г. Шевченка, обласних конференціях МАН, в організації предметних тижнів біології та екології.
Слайд 16
Формування креативних гетерогенних вікових груп обдарованих учнів дає підстави для їх взаємонавчання, а наявний зв'язок між нинішніми студентами – вчорашніми учнями й обдарованими школярами колегіуму – яскравий приклад й взірець для натхнення більшості з них вже сьогодні.
Слайд 17 – ознайомтеся, будь ласка,
впродовж хвилинки з результативністю технології інтеграції в роботі з обдарованими учнями, що є особистими досягненнями моїх вихованців
Результативність роботи
Слайд 18
Щорічно колегіїсти виявляють бажання й беруть участь у Всеукраїнських інтерактивних конкурсах з біології й природознавства «Колосок», «Соняшник», що позитивно впливає на практичне застосування отриманих інтегрованих знань. Перед вами діти з відкритими обличчями, які досягли бажаного успіху: Ващенко А., що нині є однією з найкращих студентів медичного коледжу й отримує стипендію за сумлінне навчання і бажає продовжити його в медвузі, щоб стати першокласним лікарем; Фомічов А., що увійшов в десятку лідерів навчання серед першо- й двокурсників кафедри наукової біології Київського національного університету імені Т. Г. Шевченка та мріє бути вірусологом; Ховріна Еліна, що нині є студенткою факультету біотехнологій та інженерії при нещодавно перейменованому Національному університеті «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. На вас дивляться усміхнені очі сьогоднішніх колегіїстів – Воробей Ольги, Голенка Богдана, Капелюхи Марії, Демченка Тараса. Саме вони – світле майбутнє Чернігівського краю, Української землі.
Слайд 19
Особисті здобутки
Слід зазначити, що крім грамот й подяк, від своєї роботи насамперед отримую натхнення і радість.
Слайд 20
Перспективність роботи у 2017/2018 навч. р.
1. Участь у Всеукраїнських олімпіадах з біології, екології.
2. Участь у науково-природничій конференції ЧДПУ імені Т. Г. Шевченка Демченка Т. (учня 9 – А класу), що вивчав хронотипи школярів й залежності артеріального тиску людини від тиску повітря.
3. Участь у науково-природничій конференції Чернігівської МАН Артеменко І. (ученицею 11 – А класу).
4. Підготовка й захист учнями – Артеменко І. (учениця 11 – А класу) й Турупаловим Р. (учень 9 – А класу) робіт МАН в секції «Медицина».

Коментарі

Популярні публікації