Тематичне оцінювання – для 10 класу з теми: «Біорізноманіття. Обмін речовин та енергії»


Тематичне оцінювання – для 10 класу з теми:
«Біорізноманіття. Обмін речовин та енергії»

ВАРІАНТ 1
І рівень (по 0,5 бали за кожне завдання – 3 б.)
Позначте одну правильну відповідь:
1. Наука, що вивчає віруси називається:
а)мікробіологія, б) вірусологія, в) гістологія, г)бактеріологія.
2. У зовнішньому середовищі віруси перебувають у вигляді:
а) бактерій, б) нуклеїнових кислот, в) віріонів, г) вібріонів.
3. Віруси складаються з:
а) нуклеїнових кислот і ліпідів,          б) нуклеїнових кислот і полісахаридів,
в) нуклеїнових кислот і білків,           г) нуклеїнових кислот і вуглеводів.

4. Вірусне захворювання, що вражає слизові оболонки людини:
а) СНІД,          б) ВІЛ,             в) герпес,        г) гепатит.
5. Вільний кисень надходить в атмосферу Землі внаслідок:
а)  дихання аеробних організмів;
б)  дихання анаеробних організмів;
в)  фотосинтезу в зелених частинах рослин;
г) біогенного розкладу органічних решток.
6. Які речовини є продуктами ферментативного розщеплення білків :
а) гліцерин;                                  б) нуклеотиди;
в) моносахариди;                         г) амінокислоти.
ІІ рівень (3 б.)
Позначте декілька правильних відповідей:
7. Процеси енергетичного обміну — це:
A) дихання;                                       B) лізіс поживної речовини;
Б) фотосинтез;                                  Г) біосинтез білка. (1 б.)
8. Уявіть, що Ви науковий редактор літератури з біології і перевіряєте опис зображеного на рисунку графіка. В описі є наступні твердження:
І. Інтенсивність фотосинтезу залежить від концентрації вуглекислого газу в повітрі.
ІІ. За концентрації вуглекислого газу в повітрі вище 0,1 % інтенсивність фотосинтезу не змінюється.
Чи є з-поміж них правильні? (2 б.)
А лише І
Б лише ІІ
В обидва правильні
Г немає правильних
ІІІ рівень (всього – 4 б.)
9. Установіть відповідність між групою вищих рослин і представниками. А Справжні мохи     1 молодильники, баранець
       Б Папороті                     2 сфагнум, політрих
       В Хвойні                        3 тис, туя, кипарис
       Г Квіткові                       4 магнолія, робінія
            5 щитник, орляк (1 б.)
10. Співставте названі функції з тими білками, що їх реалізують. За правильного виконання отримаєте назву цілого класу білків, що забезпечують умови для зсідання білків, витривалість клітин в умовах високої температури. (2 б.)
Функція білків                                Приклади білків
1 Пластична                                     А Пепсин, трипсин, мальтаза
2 Каталітична                                   Е Родопсин, йодопсин
3 Регуляторна                                   И Казеїн молока
4 Рецепторна                                    Н Актин, міозин, тубулін
5 Захисна                                           О Білки клейковини
6 Резервна                                         П Інсулін, вазопресин
7 Рухова                                            Р Фібрин, антитіла
8 Поживна                                         Ш Колаген, кератин, осеїн
11. Укажіть назви таксонів, що характеризують систематичне положення зображеної тварини. (1 б.)
А Вид                                     Б Клас                       В Тип
Картинки по запросу слимак1 равлик виноградний         1 Двостулкові           1 Членистоногі
2 слизун чорний                   2 Черепашкові          2 Хордові
3 планарія молочна              3 Черевоногі             3 Молюски
4 беззубка річкова                4 Головоногі             4 Слизовики
Дайте повну відповідь на питання. 12. Що є спільного й відмінного в обміні речовин та енергії різних організмів? (1 – 2 бали)
Тематичне оцінювання – для 10 класу з теми:
«Біорізноманіття. Обмін речовин та енергії»

ВАРІАНТ 2
І рівень (по 0,5 бали за кожне завдання – 3 б.)
Позначте одну правильну відповідь:
1. Віруси були відкриті у: а) 1892 р., б) 1992 р., в) 1535 р., г) 1813 р.
2. Віруси виникли з клітин, які втратили більшість своїх органел.
Це гіпотеза:
а) регресивної еволюції,                  б) паралельної еволюції,
в) гіпотеза «скажених генів»,         г) нейтральної еволюції.
3. Вірус бактерій називається:
а) бактеріальний, б) мікробний, в) бактеріоатакуючий, г) бактеріофаг.
4. Інфекційні білкові частинки, що спричинюють захворювання нервової системи людини, які призводять до смерті:
а) СНІД,         б) пріони,       в) віроїди,                  г) нервові віруси.
5. Зараження на СНІД відбудеться:
а) при статевому контакті,              б) при укусі комах,
в) через поцілунок,                          г) при рукостисканні.
6. Кінцевим продуктом ферментативного розщеплення крохмалю є:
а) галактоза;              б) мальтоза;               в) глюкоза;     г) рибоза.
ІІ рівень (3 б.)
Позначте декілька правильних відповідей:
7. Процеси пластичного обміну — це:
A) дихання;                                       B) синтез іРНК;
Б) фотосинтез;                                  Г) біосинтез білка. (1 б.)
8. Проаналізуйте наведений графік, який відображає вплив фактору зовнішнього середовища на інтенсивність фотосинтезу.
Яке з тверджень щодо цього впливу є правильним? (2 б.)
А Інтенсивність фотосинтезу не залежить від концентрації вуглекислого газу в повітрі.
Б За концентрації вуглекислого газу в повітрі вище 0,1 % інтенсивність фотосинтезу зростає.
В У наслідок зростання концентрації вуглекислого газу в повітрі інтенсивність фотосинтезу знижується.
Г За концентрації вуглекислого газу в повітрі до 0,05 % інтенсивність фотосинтезу зростає.
ІІІ рівень (всього – 4 б.)
9. Поділіть наведені організми на дві групи – автотрофи і гетеротрофи:
1 – білий гриб; 2 – клен гостролистий; 3 – молочнокислі бактерії;
4 – улотрикс; 5 – бульбочкові бактерії; 6 – трутовики; 7 – аурелія;
8 – магнолія; 9 – навікула; 10 – ламінарія. (2 б.)
10. Виберіть ознаки, що характеризують зайця білого (1 б.)
А Рівень                    Б Належність до групи     В Спосіб живлення
Картинки по запросу заєць білий1 молекулярний        1 амфібії                                1 хижак
2 клітинний               2 рептилії                              2 паразит
3 організмовий         3 птахи                                  3 фітофаг
4 екосистемний        4 ссавці                                  4 сапрофаг
11. Установіть відповідність між групою біомолекул та прикладами.
А моносахариди                   1 аланін, валін, лейцин
Б амінокислоти                     2 тестостерон, естроген
В ліпоїди                               3 колаген, кератин, осеїн
Г полісахариди                     4 рибоза, глюкоза
5 целюлоза, хітин (1 б.)
12. Поясніть схему. (1 – 2 б.)


Коментарі

Популярні публікації