Тематичне оцінювання – для 10 класу з теми: «Біорізноманіття. Обмін речовин та енергії»
Тематичне
оцінювання – для 10 класу з теми:
«Біорізноманіття.
Обмін речовин та енергії»
ВАРІАНТ 1
І рівень (по 0,5 бали за кожне завдання –
3 б.)
Позначте одну правильну відповідь:
1. Наука, що вивчає віруси називається:
а)мікробіологія,
б) вірусологія, в) гістологія, г)бактеріологія.
2. У зовнішньому середовищі віруси
перебувають у вигляді:
а) бактерій, б) нуклеїнових кислот,
в) віріонів, г) вібріонів.
3. Віруси
складаються з:
а)
нуклеїнових кислот і ліпідів, б)
нуклеїнових кислот і полісахаридів,
в)
нуклеїнових кислот і білків, г)
нуклеїнових кислот і вуглеводів.
4. Вірусне
захворювання, що вражає слизові оболонки людини:
а) СНІД, б) ВІЛ, в) герпес, г)
гепатит.
5. Вільний кисень надходить в
атмосферу Землі внаслідок:
а) дихання аеробних організмів;
б) дихання анаеробних організмів;
в) фотосинтезу в зелених частинах рослин;
г) біогенного
розкладу органічних решток.
6. Які речовини є продуктами ферментативного
розщеплення білків :
а) гліцерин; б) нуклеотиди;
в) моносахариди;
г) амінокислоти.
ІІ рівень (3 б.)
Позначте декілька правильних відповідей:
7.
Процеси енергетичного обміну — це:
A)
дихання; B)
лізіс поживної речовини;
Б)
фотосинтез; Г)
біосинтез білка. (1 б.)
8. Уявіть, що Ви науковий редактор
літератури з біології і перевіряєте опис зображеного на рисунку графіка. В
описі є наступні твердження:
І. Інтенсивність
фотосинтезу залежить від концентрації вуглекислого газу в повітрі.
ІІ. За
концентрації вуглекислого газу в повітрі вище 0,1 % інтенсивність фотосинтезу
не змінюється.
Чи є з-поміж
них правильні? (2 б.)
А лише І
Б лише ІІ
В обидва правильні
Г немає правильних
ІІІ рівень (всього
– 4 б.)
9. Установіть
відповідність
між групою вищих рослин і представниками. А Справжні мохи 1 молодильники, баранець
Б Папороті 2 сфагнум, політрих
В Хвойні 3 тис, туя, кипарис
Г Квіткові 4 магнолія, робінія
5 щитник, орляк (1 б.)
10.
Співставте названі
функції з тими
білками, що їх реалізують. За правильного виконання отримаєте назву цілого класу
білків, що забезпечують умови для зсідання білків, витривалість клітин в умовах
високої температури. (2 б.)
Функція білків Приклади білків
1
Пластична А Пепсин, трипсин, мальтаза
2
Каталітична Е
Родопсин, йодопсин
3
Регуляторна И
Казеїн молока
4
Рецепторна Н
Актин, міозин, тубулін
5
Захисна О
Білки клейковини
6
Резервна П
Інсулін, вазопресин
7
Рухова Р
Фібрин, антитіла
8
Поживна Ш Колаген, кератин, осеїн
11.
Укажіть назви таксонів, що характеризують систематичне положення зображеної
тварини. (1 б.)
А Вид Б
Клас В Тип

2
слизун чорний 2
Черепашкові 2 Хордові
3
планарія молочна 3 Черевоногі
3 Молюски
4
беззубка річкова 4
Головоногі 4 Слизовики
Дайте повну відповідь на питання. 12. Що є
спільного й відмінного в обміні речовин та енергії різних організмів? (1 – 2
бали)
Тематичне
оцінювання – для 10 класу з теми:
«Біорізноманіття.
Обмін речовин та енергії»
ВАРІАНТ 2
І рівень (по 0,5 бали за кожне завдання –
3 б.)
Позначте одну правильну відповідь:
1.
Віруси були відкриті у: а) 1892 р., б) 1992 р., в) 1535 р., г) 1813 р.
2.
Віруси виникли з клітин, які втратили більшість своїх органел.
Це гіпотеза:
а)
регресивної еволюції, б)
паралельної еволюції,
в)
гіпотеза «скажених генів», г)
нейтральної еволюції.
3.
Вірус бактерій називається:
а)
бактеріальний, б) мікробний, в) бактеріоатакуючий, г) бактеріофаг.
4.
Інфекційні білкові частинки, що спричинюють захворювання нервової системи
людини, які призводять до смерті:
а)
СНІД, б) пріони, в) віроїди, г) нервові віруси.
5.
Зараження на СНІД відбудеться:
а)
при статевому контакті, б)
при укусі комах,
в)
через поцілунок, г)
при рукостисканні.
6.
Кінцевим продуктом ферментативного розщеплення крохмалю є:
а)
галактоза; б) мальтоза; в) глюкоза; г) рибоза.
ІІ
рівень (3 б.)
Позначте
декілька правильних відповідей:
7.
Процеси пластичного обміну — це:
A)
дихання; B)
синтез іРНК;
Б)
фотосинтез; Г)
біосинтез білка. (1 б.)
8.
Проаналізуйте наведений графік, який відображає вплив фактору зовнішнього
середовища на інтенсивність фотосинтезу.
Яке з тверджень
щодо цього впливу є правильним? (2 б.)
А
Інтенсивність
фотосинтезу не залежить від концентрації вуглекислого газу в повітрі.
Б
За
концентрації вуглекислого газу в повітрі вище 0,1 % інтенсивність фотосинтезу
зростає.
В
У
наслідок зростання концентрації вуглекислого газу в повітрі інтенсивність
фотосинтезу знижується.
Г
За
концентрації вуглекислого газу в повітрі до 0,05 % інтенсивність фотосинтезу
зростає.
ІІІ рівень (всього
– 4 б.)
9.
Поділіть наведені організми на дві групи – автотрофи і гетеротрофи:
1
– білий гриб; 2 – клен гостролистий; 3 – молочнокислі бактерії;
4
– улотрикс; 5 – бульбочкові бактерії; 6 – трутовики; 7 – аурелія;
8
– магнолія; 9 – навікула; 10 – ламінарія. (2 б.)
10.
Виберіть ознаки, що характеризують зайця білого (1 б.)
А Рівень Б Належність до групи В Спосіб живлення

2
клітинний 2 рептилії 2 паразит
3
організмовий 3 птахи 3 фітофаг
4
екосистемний 4 ссавці 4 сапрофаг
11. Установіть
відповідність між групою біомолекул та прикладами.
А
моносахариди 1 аланін,
валін, лейцин
Б
амінокислоти 2
тестостерон, естроген
В
ліпоїди 3
колаген, кератин, осеїн
Г
полісахариди 4 рибоза,
глюкоза
5
целюлоза, хітин (1 б.)
12.
Поясніть
схему. (1 – 2 б.)
Коментарі
Дописати коментар